Portál pre mamičky a ich detičky
- Katarína V.

Ako na nízky tlak v tehotenstve

subpage-img
Nízky tlak je častým sprievodným javom gravidity. Trápi mnohé budúce mamičky. Vaše telo reaguje na dôležité zmeny rôznymi spôsobmi. Nízky tlak môže byť príčinou odpadnutia, závratov a malátnosti. Sprievodným príznakom môže byť únava. Čo robiť, ak máte nízky tlak?

 

Spánok nadovšetko

Všeobecne platí, že sa netreba zbytočne namáhať a mali by ste sa šetriť. Rastie vo vás predsa nový život a myslieť treba na zdravie vás oboch J. Pravidlo číslo jedna znie: Spať. Ak máte priestor na pokoj a spánok, ľahnite si a oddýchnite. Nemusíte v posteli stráviť celý deň, no poobedný šlofík vám určite neuškodí.

Pomôcť k celkovému vyrovnaniu sa organizmu so zmenami by mohla aj pestrá a vyvážená strava rovnako ako aj odpočinok. Potrebujete všetky vitamíny a minerály, vhodné je konzumovať napríklad aj mliečne výrobky, zeleninu a ovocie. Zvýšte aj pitný režim a to najmä čistej vody.

S kofeinom opatrne!

Kofeín v tehotenstve môže narobiť neplechu, a preto by ste mali jeho konzumáciu obmedziť. Ak neviete prestať piť kávu či čaj, doprajte si kompromis. Jednu šálku kávičky denne si vraj môžete dopriať, avšak podstatne ju zrieďte mliekom a spravte ju omnoho slabšiu, než na akú ste zvyknutá. Najlepšie je dať si bezkofeinovú alebo kávovinovú zmes. Tieto varianty však pravdepodobne vaše telo nenabudia, majú skôr chuťový efekt.

Pokiaľ ide o čaj, ten sa tiež nekonzumuje vôbec a ak, tak s mierou. Jedna šálka denne omnoho slabšieho čaju, než je bežné je podobným nepísaným pravidlom ako pri káve. Dôležité je však rozhodnúť sa či si chcete vypiť kávu alebo čaj. Nie je vhodné ich kombinovať.

Ak rozmýšľate nad kolovými nápojmi, zvážte to. Sú ohromne sladké a okrem cukru (či umelých sladidiel) a kofeínu obsahujú aj iné chemické látky. Ak to považujete za potrebné, postupujte podobne ako pri vyššie spomenutých nápojoch. Nekombinovať a striedmo!

Nohy hore

Ak máte pocit poklesu tlaku a pridal sa aj závrat či pocit na odpadnutie, sadnite si či ľahnite a nohy si vyložte hore. Tento manéver by mal pomôcť od podobných pocitov.


Informácie v tomto článku slúžia ako poradné a o svojom stave by ste mali rozhodne informovať vášho lekára.

Foto: pixabay.com

 

Autor: Katarína V. 

 

Zlý text
Dobrý text

Ďalšie články na ukulele.sk

36. týždeň tehotenstva: Pripravte sa na váš veľký deň

22. týždeň tehotenstva: Odbúrajte stres

27. týždeň tehotenstva: Ako zažehnať pálenie záhy?

33. týždeň tehotenstva: Už máte foto s bruškom?

Kofeín v tehotenstve