Portál pre mamičky a ich detičky
- Michaela D.

Chcete sa udržiavať v kondícii, no hneď po tréningu vám škvŕka v žalúdku? Porazte hlad týmito cvikmi

subpage-img

Jeden z najväčších problémov dobrého tréningu je, že po ňom často prichádza veľký hlad. Ak mu neodoláte, ľahko pokazíte celú pointu vášho cvičenia. S pocitom prázdneho žalúdka sa však môžete aj veľmi jednoducho popasovať. Existuje množstvo cvikov, ktoré vám s tým pomôžu v priebehu pár minút.

“Lotos”

Toto cvičenie zamerané na dýchanie vám môže pomôcť ovládať myseľ. Zložte nohy tak, aby vám kolená vyčnievali do strán, podobne, ako okvetné lístky lotosového kvetu. Zároveň majte chrbát vystretý rovno. Vydržte v tejto polohe aspoň 5 minút a zamerajte sa na vaše nádychy a výdychy.

Foto: © PxHere, brightside.me  

“Dole pozerajúci pes”

Podľa štúdií cvičenie jogy môže pomôcť potlačiť nutkanie na prejedanie sa až o 51%. Vďaka niektorým jednoduchým pózam si dokážete zabezpečíť pocit väčšej plnosti počas celého dňa. Konkrétne v tomto cvičení je úlohou postaviť sa na všetky štyri končatiny a postupne dostať trup do tvaru obráteného V.

Foto: © Iveto / Wikimedia Commons, brightside.me  

“Kobra”

Na začiatku sa dajte do pozície dolu pozerajúceho psa. Následne zmeňte polohu a položte sa na brucho. Postupne zdvíhajte hlavu, držte rovný krk, napodobňujte hada. V póze vydržte 15 až 30 sekúnd a potom sa pomaličky môžete vrátiť do východzej polohy dolu pozerajúceho psa.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Cody ☀ (@codyyoga) on

“Plank”

Podobne ako u kobry, aj pri tomto cvičení začínajte v polohe dolu pozerajúceho psa. Postupne posúvajte hlavu dopredu a vytvorte z vášho tela akoby dosku. Celá váha tela, ktoré sa drží nad zemou, spočíva na vašich rukách a nohách. Niektorí ľudia tiež cvičia tzv. “bočnú dosku”, pri ktorej telo podopiera vždy len jedna ruka.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by A Couple of Yogis (@a_coupleofyogis) on

“Strom”

Cvičiť môžete aj v stoji. Postavte sa rovno, zdvihnite jednu nohu a priložte na vnútorné stehno. Ruky dajte do pózy, pripomínajúcej modlenie sa. Vydržte chvíľu v takejto polohe, potom vymeňte nohy a urobte to isté na opačnej strane.

“Polovičný čln"

Posaďte sa na zem s natiahnutými nohami, ktoré následne pokrčíte v kolenách a mierne zdvihnete do vzduchu. Ruky vystrite pozdĺž dolných končatín. Snažte sa v polohe zotrvať koľko vládzete.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kayla Goodman (@kgoodmanyoga) on

“Pluh”

Na začiatku cvičenia si ľahnite na chrbát a relaxujte. Potom nadvihnite nohy a snažte sa ich prehupnúť ponad hlavu na druhú stranu tak, aby sa v ideálnom prípade dotýkali podlahy. Ruky držte vystreté. Držte niekoľko sekúnd.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by YogaTime (@yogatimestudio) on

“Skákanie na švihadle"

Bojovať proti hladu možno i prostredníctvom niektorých jednoduchých cvičení, ktoré zvládnu aj malé dievčatká. Podľa jednej štúdie z roku 2013 muži, ktorí skákali cez švihadlo, mali menšiu potrebu prejedať sa ako tí, ktorí bicyklovali. Predpokladá sa, že príčinou je zvýšený tlak vyvíjaný na svaly a kosti.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jump Rope Dudes (@officialjumpropedudes) on

 

 

Zlý text
Dobrý text

Ďalšie články na ukulele.sk

Rodina v znamení leva a panny

Prvý deň v škôlke- stres či zábava?

Výzva s bábätkami. Topnete ju?

Stop telesným zápachom. Zatočte s arómami od potu pomocou byliniek a ingrediencií z kuchyne

Spoznajú deti svoje mamy iba podľa hmatu? Prekrásna reklama!