Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Človek, ktorý sa neustále sťažuje a nič sa mu nepáči

reklama:
Človek, ktorý sa neustále sťažuje a nič sa mu nepáči

Schopnosť prejaviť empatiu voči druhému človeku je veľmi dobrá vlastnosť. Je ale dôležité ju správne uplatňovať. Ak sa po rozhovore s inou osobou cítite vyčerpaní, musíte zvážiť to, či vám táto osoba len zbytočne neberie vašu energiu.

V živote sa stretávame s rôznymi problémami. Sú tu aj naši príbuzní a priatelia, ktorých ochotne vypočujeme nech už sa sťažujú na niečo alebo niekoho. Na jednej strane je prirodzené, že ľudia chcú nejako zmierniť napätie, ktoré pociťujú. Na druhú stranu, neustále počúvanie sťažností iných ľudí odoberá našu energiu.

Vplyv negatívneho človeka na náš život

Niektorí ľudia hovoria o svojich problémoch, aby získali podporu a pomoc, zatiaľ čo iní hádžu svoje nešťastie na druhých. Preto sa musíte naučiť rozlišovať tieto dva tipy ľudí. Môže sa stať, že ľudia, ktorí patria do druhej kategórie vás začnú brať ako necitlivých egoistov, keď sa rozhodnete hrať s nimi ich hru. Budú sa snažiť vnucovať vám ich pocity. Musíte sa vyhnúť takémuto tipu ľudí.

Prečo nepočúvať sťažnosti

Jednoducho preto, že ten, kto sa neustále sťažuje, vo svojom živote nič nezmení. Je to síce jeho pohľad na svet, a síce môžeš ochotne počúvať, ale ako pomôžeš? Nijako. Nepotrebujú pomoc, radi sa sťažujú, ale rozhovor bez účelu nemá zmysel. Niekedy sa sťažujú ľudia podvedome, niekedy zámerne, aby odstránili pocit viny za svoje zlyhanie.

Najväčší negatívny vplyv na človeka majú jeho vlastné zlé myšlienky

Nikdy nevyriešite problém, ak sa budete stále len sťažovať, pretože ho nechcete riešiť. Všetko, čo vaša duša chce, je nájsť oslobodenie od zodpovednosti za svoj vlastný osud. To je nemožné!

Čo sa stane s nami, keď neustále počúvame sťažnosti

Našu energiu vyčerpávame úplne zbytočne. Chceme pomôcť, ale riešenie problému nepríde len tak. Skúšame premýšľať znovu a znovu, výsledkom čoho je len totálne vyčerpanie.

Čo môžeme urobiť, aby sme sa nestali vŕbami večne sťažujúcich sa ľudí

Udržujte bezpečnú vzdialenosť. Na začiatku sa možno dotyčný urazí. Ak by všetci prestali počúvať jeho nekonečné táranie o márnosti bytia, musel by konečne vyriešiť svoje problémy, namiesto aby o nich len neustále hovoril.

Vysvetliť sťažujúcemu, že jediný, kto je zodpovedný za jeho problémy, je on sám. Dobre, možno ste si ho vypočuli, ale nestrácajte zbytočne čas vysvetľovaním toho, že určite existuje vonkajší problém, ktorý spôsobil všetky jeho problémy.

Neukazujte svoju slabosť

Sťažovatelia sú dobrými manipulátormi, preto im nikdy neukážte svoju slabosť a ochotu diskutovať s ním na jeho obľúbené témy, pri ktorých sa môže posťažovať.

Nastavte si hranice

Požiadajte ho, aby rešpektoval vaše právo na osobný priestor a tiež výber témy rozhovoru spočinie na vás. Na rovinu povedzte, že nechcete celý čas diskutovať o „tragédiách a problémoch“.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 24. decembra 2023

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

K téme

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.