Portál pre mamičky a ich detičky
- Ukulele

Fuj, to nechcem, alebo 5 spôsobov, ako naučiť deti jesť zdravé potraviny

subpage-img

Naše správanie a spôsob života v mnohých smeroch závisí od toho, ako dobrý príklad nám dali naši rodičia. A veľmi podobne bude na tom aj stravovanie. Prinútiť jesť malé deti zdravé potraviny nemusí byť žiadna náročná úloha, ak budete tento problém riešiť včas a s dostatočným odhodlaním. 

Nebude to vždy ako prechádzka ružovým sadom. Ani dospelým vždy všetko nechutí, no vaša pevná vôľa a odhodlanie vypestovať v deťoch zdravé návyky sa cení a v mnohých smeroch im môže zaistiť lepšiu budúcnosť v podobe dobrej imunity. 

Odolávajte manipulácii

Deti, dokonca aj veľmi malé, sú nezvyčajne inteligentné a dokonale čítajú naše myšlienky. A  ak im to dovolíte, naučia sa s vami manipulovať, aby dostali presne to, čo chcú. Preto, pokiaľ ide o vštepovanie zdravých stravovacích návykov dieťaťa, najväčšou výzvou pre rodičov je vedieť odolávať.

Vysvetlite svojmu dieťaťu, čo a prečo sa v životospráve rodiny mení. Zdravé potraviny z Lidl leták online vyberajte spolu s ním a hovorte všetko jasne a jazykom konkrétneho veku. Niekoľkokrát to zopakujte a nebojte sa odporu. 

„Určitá miera odporu je pre človeka veľká pomoc. Aj šarkany predsa vzlietajú proti vetru, nie s ním.“

Dodržiavajte nové pravidlá 

Aj keď je dieťa stále naozaj malé a stáva sa pri osvojovaní si stanovených návykov nekontrolovateľným, v každom prípade sa držte zvolenej línie správania. Pomôcť môže aj objatie. Prípadne zdravá strava pre deti, ktorú si vybrať na obrovskom trhu alebo v Tesco leták na budúci týždeň nebude ten najmenší problém. Nezabudnite byť deťom tiež dobrým príkladom. 

Zabudnite na alternatívy

Ak chcete, aby vaše dieťa konzumovalo zeleninu s radosťou, potom by v jeho očiach nemalo byť nič, čo by pôsobilo zvodnejšie. Ak im dáte na výber, určite si sami brokolicu a mrkvu nevyberú. Na zdanlivo lepšie alternatívny sa navyká ľahko, no ich výživová hodnota nemusí byť vždy najlepšia. 

Skúste menšiu kamufláž

Sladké cestoviny s ovocím. Čokoládový puding zo sladkých zemiakov a kvalitného kakaa s medom alebo zmrzlina z avokáda a špenátu. Existuje milión receptov podobnej krásy a deti tento nástroj veľmi rýchlo absorbujú bez toho, aby si uvedomovali, čo vlastne jedia. Nezabudnite však, že dezert  prichádza až po konzumácii hlavného jedla.

Varte spolu

Od určitého veku môžete deti do procesu prípravy zdravej stravy zapojiť. Dať im umyť zeleninu alebo čerstvé ovocie predsa nie je nič náročné, čo by nezvládli. Urobte si z toho rodinnú tradíciu a uvidíte, že dieťa bude takéto vlastnoručne pripravené pokrmy jesť oveľa radšej.

Či už je pre vás použiteľný každý z týchto tipov, alebo len zopár z nich, dúfame, že máte dostatok motivácie a trpezlivosti na prekonanie odolnosti detí a pomôžete im osvojiť si zdravé stravovacie návyky. 

Možností máte samozrejme oveľa viac, dôležité je však, aby ste si vo všetkom našli spolu s deťmi svoj vlastný a individuálny systém, ktorý zaručene funguje. A pevne veríme, že tieto rady vám vašu snahu určite zjednodušia.

(Ukulele/PR, foto: Pexels.com)

 

Zlý text
Dobrý text

Ďalšie články na ukulele.sk

Príznaky v tehotenstve

Máte strach z pôrodu? Toto vás upokojí

Fotografie, ktoré dokazujú, ako veľmi sú láska a priateľstvo dôležité pre život

Indukovaný pôrod

Čo robiť pri popôrodnej depresii?