Portál pre mamičky a ich detičky
- Ukulele

Minerál, na ktorý zabúdame

subpage-img

Zdravý životný štýl by mal byť samozrejmosťou u každej ženy a o to viac, ak práve nosí pod srdcom svoje vytúžené dieťatko. Niekedy však nemusí byť jasné, čo všetko treba pre zdravie urobiť a čo ho môže ovplyvňovať. Napadlo vám, že horčík je dôležitou zložkou, ktorá by pod označením zdravého štýlu nemala chýbať? Máte ho v tele dostatok?

Pozor na tieto príznaky

Horčík alebo magnézium je minerál, ktorého ľudské telo obsahuje približne 25 gramov a je zodpovedný za celkovú psychickú pohodu človeka. Stres spôsobuje znižovanie hladiny magnézia v tele, čo má za následok vnútornú nepohodu, poruchy spánku, svalové napätie a v horších prípadoch až vznik depresie. Tieto príznaky nedostatku horčíka však nie sú jediné, keďže dlhodobý stav môže viesť ku vzniku krvných zrazenín, vyššiemu krvnému tlaku, ba až k ochoreniu obličiek a cukrovke.

Doporučená denná dávka magnézia je 350 mg, samozrejme, u tehotných aj vyššia, a už dávno neplatí to, že stačí pestrá strava. Suplementácia je dôležitým krokom k udržiavaniu dostatočnej hladiny horčíka.

Zvýšte pozornosť v tehotenstve

V tehotenstve je napríklad bežné, že žena dostáva kŕče v bruchu a pri vyššom štádiu tehotenstva nie sú výnimkou “poslíčkovia” a ani tvrdnutie brucha. Zmierniť tieto nepríjemné bolesti môžete cez magnéziový sprej a jeho lokálnu aplikáciu. Tento sprej jednoducho nastriekate na pokožku brucha, vmasírujete a necháte pôsobiť. Ideálne majte túto rutinu zaradenú po sprche a uvidíte, že sa vám uľaví. Okrem spreja však môžete používať aj olej, prípadne bežne dostupné tabletky, ktoré nie sú na lekársky predpis.

Magnézium a jeho nedostatok u tehotných žien je veľmi nebezpečným stavom, pretože sa tak zvyšuje možnosť predčasného pôrodu, ba dokonca aj riziko samovoľného potratu. To, že nemáte dostatok horčíka, si môžete okrem veľmi známeho symptómu kŕčov všímať napríklad aj na silnej únave či celkovej slabosti organizmu.

Prijímajte dostatok magnézia

Suplementácia horčíka je teda veľmi dôležitá ako u tehotných, tak aj u ostatných žien. Pred výberom konkrétneho produktu si však všímajte jeho vstrebateľnosť. Napríklad lipozomálna forma má vysoké percento vstrebávania a dostanete tak z doplnku maximum. Kvalitné produkty nájdete v e-shope Zdravysvet.sk, kde si zároveň môžete na blogu prečítať ďalšie doplňujúce informácie nielen o horčíku, ale aj o ďalších mineráloch a vitamínoch, ktoré je vhodné zapojiť do jedálnička.

 

Okrem doplnkov stravy sa ale zamerajte aj na potraviny samotné, pretože aj tie vám môžu pomôcť s doplňovaním horčíka. Sú to napríklad banány, špenát, strukoviny, mandle, kešu či celozrnné výrobky. Bohužiaľ, klimatické zmeny a vyplavovanie horčíka z pôdy môže za to, že v strave magnézia nemáme dostatok. Dbajte teda na jeho konzumáciu, zvýšte pozornosť pri symptómoch a problém riešte preventívne ešte predtým, ako vznikne. Nezabudnite to však najprv konzultovať so svojím lekárom.

 

Zdroj obrázka:

(Ukulele/PR) FotoHelin / Shutterstock.com

 

Zlý text
Dobrý text

Ďalšie články na ukulele.sk

Minerál, na ktorý zabúdame

Kúpanie dieťatka

21 ročný vodič šoféroval v čase zákazu, teraz mu hrozia 2 roky väzenia

Máte strach z pôrodu?

Pitný režim bábätiek- koľko by mali vypiť?