Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Mýlili sme sa. Sú pre mozog škodlivejšie ako cukor

reklama:
Mýlili sme sa. Sú pre mozog škodlivejšie ako cukor

Výskum vykonaný vedcami v Spojenom kráľovstve ukazuje, že sladidlo prítomné v diétnych nápojoch výrazne zvyšuje riziko srdcových chorôb a mŕtvice. Experimentu sa zúčastnilo vyše štyristo tisíc ľudí. Vedci zistili, že ľudia, ktorí pijú sladené nápoje, majú o 17 percent vyššiu pravdepodobnosť predčasného úmrtia. Naopak u ľudí, ktorí konzumujú nápoje obsahujúce umelé sladidlá, hrozí ešte väčšie riziko predčasnej smrti. Umelé sladidlo obsiahnuté v nápojoch navyše zvyšuje riziko srdcových chorôb o 40%.

Vedci špekulujú, že sladidlá môžu tiež nepriaznivo ovplyvniť pozitívne baktérie v ľudskom tele. Odborníci upozorňujú, že nápoje obsahujúce umelé sladidlá nemožno považovať za zdravšie ako tradičné.

Vedci, ktorí vykonali výskum v Spojených štátoch, zistili, že pitie dvoch nápojov obsahujúcich umelé sladidlá dodá telu ďalších 200 kalórií. To môže byť faktorom nadváhy a obezity.

Po konzumácii produktu obsahujúceho cukor ľudský mozog očakáva zvýšenie hladiny krvného cukru, takže telo uvoľní inzulín. Na druhú stranu, ak sa zložky obsiahnuté v sladidle dostanú do krvi, hladina cukru v krvi nestúpa. Aby bola zachovaná energetická rovnováha, náš mozog aktivuje hormón, ktorý je zodpovedný za pocit hladu, čo následne vedie k výraznému zvýšeniu telesnej hmotnosti.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 11. septembra 2023

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

K téme

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.