Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

O výbere poistenia rozhoduje cena. Tretina Slovákov ju považuje za rozhodujúci faktor

reklama:
O výbere poistenia rozhoduje cena. Tretina Slovákov ju považuje za rozhodujúci faktor

Takmer tretina Slovákov je ochotná zmeniť poisťovňu kvôli cene, konkrétne, ak im iná poisťovňa poskytne nižšiu cenu za rovnaké poistné plnenie. Medzi ďalšie najčastejšie spontánne uvádzané dôvody zmeny poisťovne patria dôvody ako sklamanie, nedôvera, neuspokojivé poistné plnenie, či nedodržiavanie záväzkov (23%). Treťou najčastejšou odpoveďou boli výhodnejšie podmienky u konkurencie (18%). Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu medzi obyvateľmi SR, ktorý pre poisťovňu Groupama vypracovala v apríli 2019 na vzorke 1026 respondentov agentúra Focus.

Cena na úkor kvality?

Cena je pre Slovákov relatívne najdôležitejší faktor, ktorý rozhoduje o zmene poisťovne. Táto odpoveď sa pritom objavovala v prieskume najčastejšie, bez ohľadu na vek, vzdelanie, zamestnanie, výšku príjmu či kraj Slovenska. Vo všeobecnosti teda môžeme povedať, že na poistnom trhu takmer každý tretí Slovák uprednostní cenu na úkor kvality poistného produktu. „Na druhej strane, ak sa na to pozrieme z pohľadu tých 29%, väčšina ľudí vlastne cenu ako dôvod neuviedla, čo znamená, že pre väčšinu to nemusí byť ten rozhodujúci faktor,“ komentuje výsledky prieskumu šéf agentúry Focus, Martin Slosiarik.

Takmer štvrtine opýtaných pri otázke, kedy by premýšľali nad zmenou poisťovne, ako prvé napadlo sklamanie, nedôvera alebo nedodržiavanie záväzkov. „Reputácia, dôvera a istota klientov sú jednými z najdôležitejších aspektov, ktoré klienti vedia oceniť. Zo skúseností vieme, že ak v tomto smere splníme klientove požiadavky, ani nižšia cena u konkurencie ho nemusí presvedčiť. Kladieme preto dôraz na komunikáciu a kvalitný klientsky servis,“ vysvetľuje hovorkyňa poisťovne Groupama, Martina Cvachová.

Ako pritiahnuť zákazníka

Výhodnejšie podmienky, pridaná hodnota, benefity, niečo navyše. To sú dôvody, pre ktoré by rozmýšľal nad zmenou poisťovne takmer každý piaty Slovák. „To je priestor, v ktorom sa poisťovne môžu snažiť o získanie zákazníka, pričom nemusia nevyhnutne medzi sebou viesť len cenovú vojnu,“ myslí si Slosiarik. Každý desiaty Slovák by zase zmenil poisťovňu v prípade, ak by mu v konkurenčnej spoločnosti ponúkli vyššie poistné plnenie v prípade vzniku škody. Zvýšenie poistného je dôvodom na zmenu poisťovne len pre 6% opýtaných. Toto tiež poukazuje na skutočnosť, že zvýšenie ceny poistného automaticky nevedie k ukončeniu poistného vzťahu, to znamená, že poistenec určite zvažuje aj iné aspekty poistenia v danej poisťovni, nielen cenu.

(Ukulele/PR)

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 13. júna 2019

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

K téme

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.