Portál pre mamičky a ich detičky
- Katarína V.

Zdravé a chutné raňajky, prinášame pár jednoduchých tipov

subpage-img

 

Neviete, čo bude zajtra na raňajky? Nemusíte stále jesť to isté, vybláznite sa v kuchyni a dajte priechod svojej fantázií.

Jablkové lievance môžu byť chutnou a zdravšou alternatívou k tradičným lievancom. Sú totiž celozrnné, príp. špaldové či bezlepkové. Je len na vás, na aký spôsob si ich urobíte. Vaše deti aj manžel no skrátka celá rodina ich bude milovať. 

Potrebujeme:  2 ks jabĺk

Škoricu

Hnedý cukor (alebo kokosový)

150 g múky (bezlepkovej, špaldovej, celozrnnej alebo pohánkovej)

1,5 dc acidofilného resp. zakysaného mlieka

Kakao

Šľahačku

Citrón

Sóda bikarbóna

Postup: Jablká ošúpeme a očistíme, nakrájame na menšie kúsky. Potom ich hodíme do mixéra a pomelieme na konzistenciu kaše. Pridáme múku a mlieko, ak je cesto príliš riedke, pridáme ešte múku. V druhej miske si zmiešame škoricu s cukrom a pridáme túto zmes do cesta. Potom pridáme ešte podľa chuti cukor (kto má rád sladké, pridá si viac). Do cesta kvapneme pár kvapiek citrónovej šťavy. Prisypeme malé množstvo sódy, asi tak na špičku noža. Ak chceme a máme radi čokoládovú chuť, pridáme kakao.  Lievance môžeme robiť aj v trúbe, ak máme lievancovú formu, alebo na panvici. Rozpálime si panvicu s malým množstvom masla a k nemu dolejeme olej a vyprážame. Potom ozdobíme šľahačkou.

Samozrejme vieme, že nie každý má rád sladké raňajky, a preto tu máme aj druhú variantu. Čo tak muffin na slano? Tento recept je pre fit maminy, ktoré si strážia svoju líniu. 

Potrebujeme:  2 ks väčších vajec

20 dg šunky

Cibuľku

20dg syra (môže byť nastrúhaný klasický ale aj feta alebo prírodný syr, aj tofu)

Cesnak

Mlieko

Korenie, soľ, majorán

Avokádo

Pohánková múka

Postup: Šunku a syr nakrájame na malé kúsky, resp. syr nastrúhame. Rozbijeme vajcia a prilejeme. Pretlačený cesnak, všetky korenia a soľ. Vyšľaháme do napenenej konzistencie. Avokádo si očistíme a rozmixujeme a pridáme k hmote. Cibuľku opražíme do zlatova na panvici, necháme vychladnúť asi 3 minúty. Potom pridáme k mase. Pridáme asi 2 lyžice mlieka a pohánkovú múku, až kým nebude cesto v jednoliatej konzistencii. Formičky si vymastíme maslom a vysypeme múkou. Nalejeme cesto a pečieme na 180 stupňoch asi 20 minút. Takto pripravený muffin môžeme rozkrojiť a natrieť obľúbenou nátierkou alebo naplniť tvarohom.

Želáme všetkým raňajkovým nadšencom dobrú chuť a krásny štart do zajtrajšieho dňa.

Foto: Pixabay.com

Autor: Katarína V.

 

 

Zlý text
Dobrý text

Ďalšie články na ukulele.sk

Samostatné dieťa vs. samostatný rodič

Začíname prikrmovať

Jasle áno či nie?

Horúčka – najčastejší dôvod návštevy lekára

Potravinová alergia