Portál pre mamičky a ich detičky
- Michaela D.

Domáca lekáreň: Zdravotné problémy odožente jedením týchto bežných potravín

subpage-img

Patríte medzi ľudí, ktorí utekajú do lekárne už pri nepatrnom náznaku choroby? Zabrzdite a pozrite sa, čo sa nachádza vo vašej špajzi. Mnohé potraviny, ktoré bežne využívame do varenia, totiž majú priam zázračné účinky aj na naše zdravie.  

Cvikla

Červená repa obsahuje celý rad vitamínov a prvkov, dôležitých pre naše zdravie. Je dobrým zdrojom vitamínov A, C či B6, draslíku, horčíku, mangánu a mnohých ďalších. Je bohatá na železo, ktoré je nevyhnutné pre rast, vývoj a fungovanie buniek.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Amanda Gan (@amandagan) on

Podstatnou zložkou cvikle je aj vláknina, ktorá zlepšuje naše trávenie. Zavedením červenej repy do jedálnička môžete tak zabrániť nepríjemnej zápche či iným zažívacím ťažkostiam.

Banán

Toto populárne ovocie je nielen rýchlym pomocníkom v čase, keď vás premôže hlad, ale ponúka aj množstvo ďalších benefitov. Vďaka vysokému obsahu draslíku, či vitamínov C a B6 je veľmi prospešný pre zdravie srdca. Taktiež poskytuje výbornú oporu tráviacemu systému, a to najmä v prípade hnačky.

V neposlednom rade majú banány pozitívny vplyv aj na pokožku. Ak vás trápi suchá koža, toto ovocie vám pomôže ju vyživiť a zvláčniť. Šupka banána je navyše výborným pomocníkom v rýchlejšom uzdravovaní modrín.  

Cesnak

Antibakteriálne a antivírusové vlastnosti cesnaku sú veľmi dobre známe. Pravidelná konzumácia tejto potraviny, či už v surovom alebo varenom stave, môže byť preto dobrým preventívnym opatrením proti bežnému nachladnutiu.

Štúdie ukázali, že cesnak pomáha znížiť krvný tlak a tiež cholesterol, čím môže dôjsť aj k celkovému zníženiu rizika srdcových ochorení.

Čokoláda

Horká čokoláda poteší nielen mlsné jazýčky, ale dokáže pomôcť aj pri niektorých zdravotných ťažkostiach. Kakaový prášok, ktorý sa nachádza vo veľkých množstvách v tejto dobrote, sa totiž ukázal ako účinný pri znižovaní množstva "zlého" cholesterolu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ilmondodidelia~~ (@ilmondodidelia) on

Štúdie tiež preukázali, že príjem horkej čokolády zlepšuje prietok krvi do mozgu a významne tak zlepšuje jeho funkciu.

Granátové jablko

Toto ovocie je známe najmä vysokým obsahom vitamínov, antioxidantov a ďalších zdraviu prospešných látok. Príjem granátových jabĺk môže zvýšiť koncentráciu hemoglobínu a počtu červených krviniek. Hovorí sa i o protizápalových vlastnostiach týchto plodov.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Guendalina (@_guenda_2090) on

Pravidelný príjem šťavy z granátových jabĺk znižuje krvný tlak a považuje sa tiež za užitočný na zlepšenie prietoku krvi u pacientov s koronárnym ochorením srdca.

Kôpor

Kôpor je výborným pomocníkom pre tých, ktorí trpia nespavosťou. Zložky, ktoré sú jeho súčasťou, majú vplyv na produkciu enzýmov a hormónov zabezpečujúcich dobrý spánok.

Kôprové semená a listy možno tiež využiť ako prírodné osviežovače úst. Esenciálne oleje, ktoré kôpor obsahuje, sú účinné v boji proti infekciám ústnej dutiny.

Kurkuma

Táto bežná korenina je výborným prírodným antioxidantom. Látka kurkumín ochraňuje naše oči pred toxínmi a tiež pomáha brániť zakaleniu videnia.

Štúdie ukázali aj to, že vďaka svojim antioxidačným vlastnostiam dokáže kurkumín pomôcť znížiť príznaky depresie. Kurkuma má i protizápalové účinky.

Foto: © Depositphotos.com, Instagram

 

Zlý text
Dobrý text

Ďalšie články na ukulele.sk

Recept na výbornú tvarohovú palacinkovú tortu

Tehotenstvo v lete

Zavinovačka áno, či nie?

Vonku dážď, vnútri nuda. 5 aktivít, pri ktorých sa nebudete nudiť

Triky, vďaka ktorým bude vaša domácnosť vyzerať ako po zásahu profíka