Portál pre mamičky a ich detičky
- Katarína V.

Popôrodné cvičenie-ako zhodiť nadbytočné kilá a byť zasa fit?

subpage-img
Popôrodné kilá nejdú dole tak, ako by ste si predstavovali? Je síce pravda, že okolo dieťatka sa vždy mamy veľa nabehajú, no napriek tomu to niektorým z nás nestačí na chudnutie. Skúste to cvičením a stravou, tak znejú rady odborníkov vždy, keď sa jedná o chudnutie.


Nemusí teda ísť len o to popôrodné. Avšak cvičenie sa v určitých smeroch líši od toho klasického. Vaše telo je ešte po pôrode vyčerpané, stále je treba sa šetriť. Aké je vhodné cvičenie, aby ste sa nemuseli obávať zdravotných komplikácií?

V prvom rade je potrebné splniť časovú podmienku. Po klasickom pôrode môžete začať cvičiť už po dvojmesačnej rekonvalescencii, samozrejme vám to musí schváliť váš gynekológ a aj vy sa musíte cítiť fit, keď s cvičením začínate. Určite nerobte nič nasilu. Po cisárskom reze je to komplikovanejšie. Doba rekonvalescencie sa môže pohybovať od 4 mesiacov až do pol roka.

 

Joga aj pilates

Špeciálne cvičenia pre novopečené mamičky sú rôzne. Dokonca existujú špeciálne cvičebné centrá poskytujúce tieto služby. Ide o hromadné cvičenia v skupine, kde sa určite zabavíte, schudnete a nabijete sa potrebnou energiou. Niektoré z nich dokonca poskytujú servis stráženia dieťatka počas vášho cvičenia. Najčastejšie sa stretneme s popôrodnou jogou. Joga sa cvičí dokonca aj keď ste tehotná. Prispôsobená stavu v akom sa nachádza váš organizmus by mala joga spevniť vaše svaly, najmä panvové dno ale aj ďalšie. Takisto zlepšuje dýchanie a spevňuje chrbát.

Podobne sa často stretnete aj s pilatesom. Ten by mal dopomôcť napríklad správnemu držaniu tela a takisto rovnomerne zaťažuje svaly celého tela.

Lektorky sú väčšinou zdravotné sestry, pôrodné asistentky a ak aj nie, mali by byť špeciálne vyškolené na tento typ cvičenia a mať dostatočné skúsenosti.

A čo strava?

Ruka v ruke ide s cvičením aj vyvážená strava a pitný režim. Asi viete, že za dobrý pitný režim sa považujú dva až tri litre tekutín denne, najlepšie čistej vody, prípadne jemný čaj. Väčšina byliniek a čajov sa však pri kojení neodporúča, preto sa treba poradiť s lekárom. Piť sa môže aj kojenecká voda, ktorá je neperlivá a vhodná aj na prípravu kojeneckých pokrmov. Ak pripravujete deťom z tejto vody jedlo a chcete si byť istá prospešnosťou, môžete ju nechať krátko prevariť.

Doprajte si každý deň na tanieri porciu zeleniny a ovocia ako prísun zdravých vitamínov. Strava by mala byť ľahšie stáviteľná. Pre istotu sa vyhnite alebo obmedzte konzumáciu rizikových alergénov ako rôzne druhy orechov, sója či citrusy.

O popôrodnej strave a o vhodnom čase na začiatok cvičenia sa poraďte s lekárom.

Foto: Pixabay.com


 

Autor: Katarína V. 

 

Zlý text
Dobrý text

Ďalšie články na ukulele.sk

Naučte deti na nočník bez stresu. Rodičia zdieľajú svoje najlepšie triky, ako na to

Balíme do pôrodnice pre mamu aj bábätko. Zoznam vecí, ktoré nesmiete zabudnúť!

Malé dvojčatá prichytené uprostred oduševnenej konverzácie. Žeby o chýbajúcej ponožke?

Známe rozprávky s ponaučením

Hračka ako nástroj na výchovu